Kényelemből elkövetett ragaszkodás ahhoz a módszerhez, amit megszoktál, holott nem fejlesztette hatékonyan a nyelvtudásodat
Az info-kommunikációs technológiák fantasztikus fejlődése ma már olyan megoldásokat kínál nekünk, amik alkalmazása – akarva akaratlan - visszahat az emberi agy működésére, vagyis megváltozik gondolkodásunk.
Tévednek azok, akik úgy vélik, az online tanulás csak abban különbözik az eddig megszokottól, hogy virtuális alapon zajlik. Elég a régi, jól bevált módszereket csak átültetni a virtuális világba, s megy minden tovább a régiben. Ez nem így van.
Mert mit is szoktunk meg, az általános iskolától kezdve?
Mindenképpen kell egy tankönyv, aminek az oldalain szépen felépítve egymást követik a feladatok. A 20. oldalról a 21.-re lépsz, a 21. ről a 22.-re, amíg a végére nem érsz.
Eddig ugyanis gondolkodásunkat a linearitás jellemezte - az egymás utániság. A tananyag virtuális megjelenési módja azonban egyre nagyobb teret enged a tudásépítő és a tudásfelfedező gondolkodásnak. A tanuláskor a hangsúly az önálló tájékozódásra és önálló előrehaladásra helyeződik. Az online programokban mindenkinek saját magában kell kialakítania egy saját stratégiát, hiszen a résztvevők egymástól függetlenül, önállóan haladnak az anyag feldolgozásával, ráadásul nem is azonos módon, különböző időpontokban, és eltérő idő alatt oldják meg a feladatokat. A saját stratégia alapja a tanulói típusod kell, hogy legyen. A tanulói típus szerinti tanulás a hatékony nyelvtanulás kulcsa! A tanulótípusokról bővebben itt olvashatsz. >>